Läänlane
Tulemusi ei leitud
Vaata kõiki tulemusi
  • Läänemaa
  • Krimi ja pääste
  • Eesti
  • Sport
  • Kultuur
  • Majandus
  • Varia
  • Reklaamtekst
  • Välismaa
Läänlane
Tulemusi ei leitud
Vaata kõiki tulemusi
  • Läänemaa
  • Krimi ja pääste
  • Sport
  • Kultuur
  • Majandus
  • Eesti
  • Varia
  • Tarbija
  • Reklaamtekst
Avaleht Läänemaa

Turba-Rohuküla raudteetrassi keskkonnamõju sai hinnatud, algab projekteerimine

Läänlane
23/01/2020
A A
1
Jaga FacebookisJaga Twitteris

Saue vallavalitsus tunnistas oma 15. jaanuari korraldusega nõuetele vastavaks Turba aleviku ja Harju-Läänemaa piiri vahelise raudteelõigu taastamise keskkonnamõjude hindamise (KMH) aruande. Raudee taastatakse ajaloolises koridoris, teatas Lääne Raudtee.

Sellega on keskkonnamõjud hinnatud kogu trassil Riisiperest Rohukülani ning saab edasi minna projekteerimistingimuste koostamise ja projekteerimisega.

AS Eesti Raudtee on saanud majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumilt ülesande alustada edasiste tegevustega Turba-Haapsalu-Rohuküla raudtee 
projekteerimise algatamiseks.

LOE KA:

Haapsalu raudtee- ja sidemuuseumi kollektsioon täieneb ajaloolise Edelaraudtee diiselrongi juhtvaguniga

Mida arvavad riigikokku kandideerijad Haapsalu raudtee taastamisest?

Väljavõte keskkonnamõju hindamise kokkuvõttest

Käesoleva keskkonnamõju hindamise objektiks on Haapsalu raudtee taastamise lõik vahemikus Turbast Lääne- ja Harju maakonna piirini. Raudtee taastatakse endise raudteetammi kohale. Olemasoleva tammi laiendatakse ning selle materjal kasutatakse maksimaalses mahus ehitustöödeks. Raudtee projektkiiruseks on plaanitud 160 km/h. Raudteed kasutavad reisirongid, perspektiivis kaubarongid. Hinnataval raudteelõigule on plaanitud üks peatus Ellamaale.

Töös hinnati nelja piirkonna alternatiivseid lahendusi:

  • Lõikumine Ääsmäe-Haapsalu-Rohuküla maanteega,
  • võimalik juurdepääsu tagamine raudteest põhja jäävate katastriüksustele,
  • raudtee ülesõidukoht Ellamaa asulas
  • raudteeõgvendus Ellamaa asula ja Läänemaa piiri vahel.

Kavandtaval tegevusel puudub vastuolu arengukavade ja planeeringutega. Raudtee ei põhjusta piiriülest mõju. Raudtee mõjuraadiuses ei ole Natura alasid.Raudtee ja alternatiivide mõju hinnati looduskeskkonnast ja sotsiaalsest keskkonnast lähtudes.Olulisi negatiivseid mõjusid looduskeskkonnale ei tuvastatud. Mõningal määral toob raudteeliiklus endaga kaasa metsloomade (linnud, imetajad, kahepaiksed, roomajad) hukkumisi.

Võimaluselt tuleb vältida raudtee tarastamist asulate vahelisel alal. See võimaldab loomadel liikuda. Alternatiivsed lahendused looduskeskkonnale avalduva mõju osas üksteisest mõõdetavalt ei erine.

Raudtee läbib osaliselt turbamaardla. Maavara ratsionaalse kasutamise seisukohast tuleb raudteetammi alla jääv maavara väljata ning kasutada sihtotstarbeliselt. Alternatiivid maavara kaevandatavuse seisukohast ei erine.Raudtee rajamine toob endaga kaasa minimaalselt heiteid vette ja õhku. Välisõhusaaste eesmärkide saavutamiseks välja töötatud meetmed näevad ette Eestis (elektri)raudteevõrgu laiendamist, kuna see vähendab maanteekoormust.

Mõju hindamise raames müramudeldusest selgub, et rongiliiklus toob endaga kaasa mõningase mürataseme mõju, kuid see jääb lubatud piiresse. Lõikumisel Ääsmäe- Haapsalu-Rohuküla maanteega põhjustab vähem müra rongiliiklus, mis toimub üle maantee (raudteeviadukt) ja pisut rohkem müra rongiliiklus, mis kulgeb maantee alt (maanteeviadukt).

Sotsiaalsest küljest võib eelistada neid raudteealternatiive, mis toovad kaasa väiksemad muutused elukeskkonnas ning on odavamad.Eelnevast lähtudes jõuti järeldusele, et eelistatud alternatiivideks on raudteeviadukt üle maantee, raudteest põhja poole jäävatele katastriüksustele ligipääsu tagamine läbi Ellamaa asula, ülesõidu jätmine võimalikult olemasoleva koha lähedusse ning raudteeõgvenduse rajamine.

Kavandatava tegevuse positiivseks mõjuks on raudteeäärsete asulatele lisanduv transpordivõimalus. Tootjatele lisandub perspektiivis maanteetranspordile kaubaveo võimalus raudtee kaudu (korraga suuremad mahud, veoühiku hind teoreetiliselt odavam). Mõlemad kombinatsioonis pakuvad soodsamat võimalust arendada ettevõtlust väljaspool Tallinna lähipiirkonda.

Tagid: raudtee
Jaga286Säutsu
Eelmine postitus

Imetajate atlas ootab vaatlusi

Järgmine postitus

Luigu külas varastati 2400 euro väärtuses palke

Samal teemal

Haapsallu jõudev juhtvagun. Foto: SA Haapsalu ja Läänemaa Muuseumid
Läänemaa

Haapsalu raudtee- ja sidemuuseumi kollektsioon täieneb ajaloolise Edelaraudtee diiselrongi juhtvaguniga

24/07/2023
Arvamus

Mida arvavad riigikokku kandideerijad Haapsalu raudtee taastamisest?

02/03/2023
Läänemaa

Neljapäeval möödub 27 aastat viimase reisirongi saabumisest Haapsallu

20/09/2022
Läänemaa

Urmas Sukles: Kui praegu ehitust ei alustata, on tulevikus seda teha väga palju kallim

18/08/2022
F: liiprid.ee
Läänemaa

Raudteelõik Ristini peaks valmima 2024. aasta lõpuks

16/06/2022
F: Pixabay
Eesti

Tänasel leinapäeval mälestatakse 81 aasta möödumist juuniküüditamisest

14/06/2022
Järgmine postitus

Luigu külas varastati 2400 euro väärtuses palke

Palun logi sisse , et ühinda aruteluga
Läänlane.ee

Saada artikkel, fotod, vihje, reklaamisoov või niisama hea mõte aadressil ivar@laanlane.ee. Tel 5680 4407.

Reklaambännerite hind kokkuleppel. Bänneri valmistamine tasuta.

OÜ Läänlane
Registrikood 12089011

Kasutustingimused

Rubriigid

juuli 2025
E T K N R L P
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
« juuni    

© 2022 laanlane.ee

Cleantalk Pixel
Tulemusi ei leitud
Vaata kõiki tulemusi
  • Läänemaa
  • Krimi ja pääste
  • Eesti
  • Sport
  • Kultuur
  • Majandus
  • Varia
  • Reklaamtekst
  • Välismaa

© 2022 laanlane.ee