Pea 3000 töötajat kaasanud uuringust selgus, et suurem osa (71%) eestimaalastest oleksid valmis haarama madalapalgalise töökoha idufirmas lootusega, et äri ükskord õnnestub.
Iduettevõtetes töötavate eestimaalaste arv on aasta-aastalt jõudsalt kasvanud ja nii mõnigi kodumaine idufirma on jõudnud juba ka Eesti ihaldusväärseimate tööandjate sekka. Eesti suurim tööportaal CVKeskus.ee viis läbi uuringu, et selgitada välja, kui suur huvi on töövõtjatel alustavates ettevõtetes töötamise vastu ja kas ollakse esialgu valmis töötama ka madala palga eest.
Hiljuti korraldatud uuringu käigus küsiti 2806 töötajalt, kas nad oleksid valmis töötama idufirmas ka siis, kui töötasu oleks väike, kuid äri õnnestumise korral teenimisvõimalused paraneksid.
Uuringust selgus, et enim on valmis õnne proovima noored – tervelt 84% Z-põlvkonna esindajatest (sündinud pärast 1995. aastat ehk nooremad kui 24-aastased) on valmis haarama madalapalgalise töökoha idufirmas. Valmisolek alles alustavate ettevõtetega liituda on aga kõrge ka kõikides teistes vanuserühmades – näiteks Beebibuumi põlvkonnast, kes on tänaseks vanemad kui 54 eluaastat, on idufirmadega valmis liituma rohkem kui iga teine (54%) töövõtja. Idufirmaga liitumise eelduseks oli enamikel töövõtjatel hea äriidee ja sobiv meeskond.
CVKeskus.ee turundusjuht Henry Auväärt pidas üsna ootuspäraseks, et kohustusteta noorte seas on rohkem neid, kes on valmis töötama idufirmas. “Kindlasti on aga üllatav, et idufirmad suudavad edukalt meelitada enda juurde töövõtjaid kõikidest vanuserühmadest. Seejuures ei ole oluline, kas töövõtja on vähese või suure töökogemusega – ka iga teine enam kui 25-aastase tööstaažiga töövõtja on valmis proovima õnne idufirmas. Samuti ei mänginud olulist rolli haridustase – alustava ettevõttega sooviksid liituda nii kõrgharitud kui ka põhiharidusega töövõtjad.”
“Kui seni on tööga rahulolu üheks peamiseks tingimuseks peetud töökoha stabiilsust, siis näib, et praegusel tööturul otsitakse üha rohkem väljakutseid pakkuvat tööd ja loomulikult ka idufirmale iseloomulikku töökeskkonda,” lisas Henry Auväärt. “Lisaks mõjutab arvatavasti valmisolekut liituda idufirmadega suuresti ka võimalus teha tööd, kus töötajad tunnetaksid, et nad panustavad otseselt enda tulevikku.”
Idufirma kultuuriga tööandjad on noorte unistuste töökohad
Vanuserühmade lõikes on tervelt 84% Z-põlvkonna esindajatest, kes on sündinud pärast 1995. aastat, valmis idufirmas töötama ka väikese palga eest. Järgmiseks generatsiooniks loetakse milleeniumilapsi ehk Y-põlvkonda (vanuses 24–37), kellest sooviks idufirmaga liituda 75%. X-põlvkonna ehk 38- kuni 54-aastaste seas on antud näitaja 63% ja Beebibuumi põlvkonnal 54%.
88% IT-sektori töötajatest sooviksid liituda mõne idufirmaga
Enim meelitavad idufirmad tööle infotehnoloogia, meedia, tõlkimise ja loomemajandusega seotud inimesi. Tervelt 88% IT-sektori töötajatest on valmis liituma idufirmaga esialgu ka vähese tasu eest.
Ka turunduses ja reklaamis on enam kui 80% töötajatest valmis vastu võtma madalapalgalise töö idufirmas. Kõige vähem on alustavas ettevõttes valmis oma õnne proovima avaliku sektori ja haridusvaldkonna töötajad.
Asukohtade lõikes on tartlaste huvi idufirmades töötamise vastu pisut suurem kui pealinnas. Nimelt 74% tartlastest sooviks liituda alustavate ettevõtetega, Tallinnas on see protsent 72 nii nagu ka Pärnus.
Idufirmas töötamist kaaluks ka väikese palga eest
- 84% Z-põlvkonna esindajatest (sündinud pärast 1995. aastat, nooremad kui 24 eluaastat)
- 75% milleeniumilastest ehk Y-põlvkonna esindajatest (vanuses 24–37 eluaastat)
- 63% X-põlvkonna esindajatest (vanuses 38–54 eluaastat)
- 54% Beebibuumi põlvkonna esindajatest (vanemad kui 54 eluaastat)