Sotsiaalmeedias (enamasti Facebookis) levib SEB panga nime all pettuslik reklaam, mis kutsub osalema küsitluses ja pakub vastajatele raha. Tegemist on andmepüügi pettusega.
Petturite skeemi eesmärgiks on saada kätte kliendi andmed ning seejärel teostada kliendi kontolt tehinguid. Küsitluse eest pakutav tasu on vaid ohvri peibutamiseks ja tegelikku rahalist tasu küsitlusele vastamise eest ei saa.
Petturite loodud reklaamile klõpsamise järel avaneb libaleht, milles küsitakse esmalt kasutajanime internetipanka sisselogimiseks. Pärast kasutajanime sisestamist saabub telefoni Smart-ID teavitus, kus isiku tuvastamiseks küsitakse kinnituskoodi PIN1. Pärast koodi kinnitamist suunatakse inimene edasi küsimustiku juurde.
Küsimustiku täitmise ajal saavad petturid toimetada ohvri internetipangas, mille ligipääsu olid nad tänu kasutajanime ja PIN1 sisestamisele saanud. Seni, kuni toimub libaküsitlusele vastamine, teevad petturid internetipanga kontol tehinguid. Lubatud tasu küsimustiku täitmise eest ei järgne, see-eest avastatakse hiljem, et kontolt on toimunud väljaminekud võõrastele isikutele.
Tegemist ei ole SEB panga küsitlusega ja palume tungivalt mitte antud pettustega kaasa minna. Pank palub teavitada märgatud reklaamist info@seb.ee ja raporteerida rikkumisest sotsiaalmeedia platvormi.
Tasub meeles hoida, et koodi PIN1 sisestamine annab juurdepääsu panga internetikeskkonda ja PIN2 on virtuaalne allkiri, millega kinnitatakse toiming, näiteks tehing suuremas summas. PIN-koodide kinnitamisel peab alati veenduma, mida ollakse parasjagu kinnitamas.