Astra on Opeli mudelirivis alati olnud tähtsal kohal. Olgugi et tarbijate silmis pole Astra just number üks unistusteauto, on siiski tegemist ühe enimmüüduma ja hinna-kvaliteedi suhtelt parima Opeliga läbi firma ajaloo.
Esimese põlvkonna Opel Astra ilmus meie teedele täpselt samal 1991. aastal, kui Eesti Vabariik taasiseseisvus. Enamikule meist oli tollal lääne päritolu autode soetamine lootusetult üle jõu käiv helesinine unistus.
Nüüd, enam kui kolm aastakümmet hiljem, on pealekasvanud põlvkondade suhtumine autodesse kõvasti muutunud ja autosid ei vaadata enam kui staatusesümbolit, vaid pigem hinnatakse nende väärtust ratsionaalselt.
Astral on omad plussid
Taasiseseisvunud Eesti Vabariigi eakaaslasel Opel Astral on nende aastate jooksul teedele ilmunud kuus mudelipõlvkonda. Kogemus näitab, et praktilise meelega ja kokkuhoidlik eestlane suunab oma pilgu pigem viis-kuus aastat vana ja väikese läbisõiduga Opel Astra suunas, kui et paneb kogu oma vaba raha või ostujõu tuliuue Opel Astra peale hakkama.
Kas mõningase läbisõiduga Opel Astra ostmine on hea investeering või hoopis paras nuhtlus?
Kui päris aus olla, siis pole auto ostmine investeering, vaid võimalikult optimaalse ja oma võimalustele vastava sõiduvahendi otsimine.
Opel Astra pistab kasutatud autode turul rinda kõige konkurentsitihedamas segmendis selliste legendidega nagu Volkswagen Golf, Ford Focus, Škoda Octavia ja Toyota Corolla. Kui esmalt võib seda nimekirja vaadates tunduda, et Opel Astral pole nende markide ja mudelite kõrval lootustki, siis tegelikult on Astral iga konkurendi vastu omad tugevused, mis ta kokkuvõttes päris heale positsioonile tõstavad.
Praktiline mudel
Kui võrrelda Opel Astrat selle autoklassi kaanepoisi Volkswgen Golfiga, siis keskmise maitse jaoks on Volkswagen Golfis kõvasti rohkem seksapiilsust ja sarmi. Samas on Opel Astra samaväärse läbisõidu ja väljalaskeaastaga Volkswagen Golfist tervelt 20-40% soodsam. Praktiline eestlane mõtleb sellise valiku ees seistes, et ilu ei sünni patta panna ja teeb enamasti otsuse soodsama sõiduvahendi kasuks.
Toyota Corolla vastu on Opel Astral koguni kaks trumpi taskus.
Esiteks vajab Jaapani konkurent kaks korda tihedamini korralist hooldust kui Astra. Corolla 15 000-kilomeetrise hooldevälba asemel tuleb Opeli esindust külastada iga 30 000 kilomeetri tagant.
Teiseks ei paku Toyota erinevalt Opelist diiselmootoreid, mis on enamasti maanteel pikki otsi sõites palju säästlikum ja vastupidavam variant kui bensiinimootorid.
Kuigi maitsed on erinevad, siis objektiivselt vaadates korjab eelviimase mudelipõlvkonna Opel Astra sama vana Ford Focuse ees plusspunkte just disainiga ning seda nii auto välimuse kui ka sõitjateruumi eest. Fordi disainikeel muutus vahepealsetel aastatel täiesti ilmetuks ja seda miinust ei korvanud ka tehnilised uuendused. Ford Focuse armatuurlaud ja multimeedia ekraanid on samaväärses vanuses Opel Astraga võrreldes põlvkonna jagu maas.
Taskukohane pidada
Kõige keerulisem on Opel Astral konkureerida ilmselt Škoda Octaviaga. Škoda Octavia on auto, millele pole sisuliselt mitte midagi ette heita ja seetõttu on Octavia ka üks viimase kümnendi kõige populaarsemaid autosid Eestis. Teisalt on just see sama populaarsuse argument Škoda Octavia ainus nõrkus.
Niisiis, hea autoostja, kui tahad massist erineda ja mitte istuda Škoda Octavia roolis nagu iga viies vastu sõitev autojuht, siis Opel Astra – sh ka läbisõiduga Opel Astra – on sulle just see õige valik.
Opel Astra on mõistliku hinnaga, erineva jõudluse ja kütusevalikuga mootoreid pakkuv masin, mis on kõigele lisaks ka vastupidav ja taskukohaste ülapidamiskuludega. Seega üdini praktiline auto!