Raudtee- ja sidemuuseumi kogu täieneb uue eksponaadiga. 26. juuli hommikul kell 10 tõstetakse jaama teisele teele Tallinnast Haapsallu saabunud diiselrongi juhtvagun DR1BJ-2717. See on viimane säilinud seda tüüpi vagun Eestis.
Diiselrongi juhtvagun, mille muuseum vanametalli hinnaga soetas, sai Go Craft AS poolt uue ja värske värvkatte. Kultuuriministeerium toetas selle transporti Haapsallu. Heas seisukorras juhtvagun väärib nii Eesti kui Euroopa kontekstis unikaalse raudtee- ja tööstusajaloo eksponaadina säilitamist.
26. juulit võib pidada ka diiselrongide liikluse sünnipäevaks Eestis, kuna 26. juulil 1935 alustas Tallinn-Haapsalu liinil liiklemist Eesti esimene diiselrong „Lendav läänlane“. Kitsarööpmelisel Tallinn-Viljandi liinil alustas esimene diiselmootorvagun (Mulgi ekspress) liiklemist 1. augustil 1935. Tallinn-Haapsalu liin on seega Eestis diiselrongide liikluse hälliks.
Diiselrongi juhtvaguni Haapsallu jõudmisega juhime tähelepanu ka eesseisvale mootorrongide liikluse 100. juubelile Eestis (20. september 2024). Esimesteks mootorrongideks olid Tallinn-Pääsküla elektrirongid, millele järgnesid peagi bensiinimootorvagunitega mootorrongid, mis novembrist 1928 alustasid liiklemist ka Tallinn-Haapsalu liinil.
Britta Sool