Läänlane
Tulemusi ei leitud
Vaata kõiki tulemusi
  • Läänemaa
  • Krimi ja pääste
  • Eesti
  • Sport
  • Kultuur
  • Majandus
  • Varia
  • Reklaamtekst
  • Välismaa
Läänlane
Tulemusi ei leitud
Vaata kõiki tulemusi
  • Läänemaa
  • Krimi ja pääste
  • Sport
  • Kultuur
  • Majandus
  • Eesti
  • Varia
  • Tarbija
  • Reklaamtekst
Avaleht Eesti

End pangatöötajaks nimetavad kurjategijad petavad taas inimesi

Läänlane
16/09/2020
A A
0
Jaga FacebookisJaga Twitteris

Swedbank annab teada, et taas on levimas petukõned, kus helistatakse näiliselt panga numbrilt ja üritatakse meelitada inimesi sisestama oma mobiil-ID või Smart-ID PIN-koode. Lisaks hakkasid levima SMSid, milles palutakse uuendada oma Smart-ID profiili. Swedbank ei ole nende kõnede ega SMSidega seotud.

„Täna ei räägi me petukõnede puhul enam kõnest, kus kurjategija helistab, teeskleb pangatöötajat ja küsib pangakaardi andmeid,” levivate petukõnede olemust Swedbanki klienditeenuse juht Ede Raagmets. “Kurjategijad võltsivad numbrinäitu ja klient näeb panga infotelefoni numbrit või väga sarnast numbrit. Kurjategijad kasutavad suunamist, ootemuusikat, loevad kliendile ette tema isikukoodi või teisi isikuandmeid ja kasutavad kõikvõimalike vahendeid, et luua ohvrile illusioon, et ta tõepoolest räägib pangatöötajaga.”

Seejärel rõhutakse inimese emotsioonidele, tekitatakse hirm ja arusaam, et tegutseda on vaja kiiesti. Ohvri telefonile saabuvad mobiil-ID või Smart-ID autentimispäringud ja ohver arvab, et „pangatöötaja“ identifitseerib teda. Taustal logib aga kurjategija tema internetipanka sisse.

LOE KA:

Swedbank muudab pangaautomaatide töökorraldust – esmalt kaart, siis sularaha

Päästeamet hoiatab petukõnede eest ohuteavituse testimise teemal

Seejärel algatab kurjategija sealt makseid, tihti just välismakseid, katkestab kliendi hoiuseid, vormistab väikelaenulepinguid jne. Samal ajal saabuvad ohvri telefonile mobiil-ID või Smart-ID teated tehingu allkirjastamiseks. Kui ohver sisestab oma PIN2-koodi, siis ongi kurjategija oma eesmärgi saavutanud. Olles juba ohvri n-ö konksu otsa saanud toimetavad kurjategijad tema kontol nii kaua kui võimalik ja üritavad maksimaalselt ohvri heausksust ära kasutada. Kurjategijad algatavad ühe uusi tehinguid ja ohvri telefonile saabuvad uued allkirjastamisteatised.

Kurjategijad saadavad ka SMS-e, milles palutakse klõpsata sõnumis toodud lingile, et uuendada oma Smart-ID profiili või sertifikaate. Need lingid viivad näiliselt panga lehele, mis on aga võltsitud ja taas on kurjategijate eesmärgiks saada ohver sisestama oma PIN-koode.

Kuidas ennast kaitsta?

Siinkohal on raske anda alati toimivat soovitust. Kõne pangast ei tähenda alati petukõnet, sest pangatöötajad helistavad ka ise klientidele.

“Tuleb jääda rahulikuks ja mõelda loogiliselt,” ütles Raagmets. “Pangatöötaja ei kiirusta klienti, ta ei küsi PIN-koode, ta suhtleb kliendiga tema emakeeles. Enne mobiil-ID-ga või Smart-ID-ga millegi kinnitamist tuleb aga aru saada, mis toimingut parasjagu tehakse. Kindlasti ei tohi telefonile tulevaid autentimisteateid või allkirjastamisteateid kinnitada oma PIN-koodidega, kui klient ise samal ajal mingit tehingut ei tee. Nii võib juhtuda, et klient kinnitab hoopis tema internetipanka sissehäkkinud kurjategija poolt algatatud makse, hoiuse katkestamise, väikelaenutaotluse vms. On oluline, et me räägiksime ohtudest ka oma vanematele, sõpradele, lastele ja saaksime ka ise aru, et ettevaatlikkus loob turvalisuse.”.

Tagid: pettusSwedbank
JagaSäutsu
Eelmine postitus

Politsei pidas kinni Sindi sularahaautomaadi varguskatses kahtlustatavad mehed, kes olid Eestist lahkumas

Järgmine postitus

Tormis murdunud puu põhjustas Läänemaal raske liiklusõnnetuse

Samal teemal

Foto: Pexels.com
Eesti

Swedbank muudab pangaautomaatide töökorraldust – esmalt kaart, siis sularaha

30/06/2025
Eesti

Päästeamet hoiatab petukõnede eest ohuteavituse testimise teemal

15/05/2025
Foto: Pexels.com
Eesti

Politsei pidas kinni petuskeemis osalenud kulleri

25/04/2025
Foto: PPA
Krimi ja pääste

Läänemaa elanik kaotas petturitele ligi 7000 eurot

23/04/2025
Foto: PPA
Krimi ja pääste

Läänemaa elanikult peteti välja 790 eurot

10/04/2025
Swedbanki alustavate ettevõtete valdkonnajuht Astrid Maldre. Foto: Swedbank
Tarbija

Sotsiaalmeedia – ajaraisk või äri eduks vajalik platvorm?

07/04/2025
Järgmine postitus

Tormis murdunud puu põhjustas Läänemaal raske liiklusõnnetuse

Palun logi sisse , et ühinda aruteluga
Läänlane.ee

Saada artikkel, fotod, vihje, reklaamisoov või niisama hea mõte aadressil ivar@laanlane.ee. Tel 5680 4407.

Reklaambännerite hind kokkuleppel. Bänneri valmistamine tasuta.

OÜ Läänlane
Registrikood 12089011

Kasutustingimused

Rubriigid

juuli 2025
E T K N R L P
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  
« juuni    

© 2022 laanlane.ee

Cleantalk Pixel
Tulemusi ei leitud
Vaata kõiki tulemusi
  • Läänemaa
  • Krimi ja pääste
  • Eesti
  • Sport
  • Kultuur
  • Majandus
  • Varia
  • Reklaamtekst
  • Välismaa

© 2022 laanlane.ee