Riias kuulutati 20. septembril Brand Capital uuringu tulemusena välja Balti riikide populaarseimad kaubamärgid. Kõige inimlikuma brändi tiitli kaksikvõidu Eestis võitsid Coopi kauplusekett ning Coop Pank.
Brand Capitali uuringu juhi Lelde Dālmane sõnul näitab kõige inimlikuma brändi tunnustus seda, kuivõrd kliendid näevad, et ettevõte annab ühiskonnale tagasi. „Küsisime enam kui 3000 inimeselt ligikaudu 600 erineva kaubamärgi kohta ning kõige inimlikuma brändi väljaselgitamiseks palusime inimestel vastata, kas ettevõte on sotsiaalselt vastutustundlik ja hoolib ühiskonnast,“ tõi Dālmane näite.
„Kohalikul toetustegevusel on Coopis väga oluline roll ning käesolev uuring on meie jaoks suurepärane tõestus sellest, et meie piirkondlike ühistute toetustegevust on märgatud ja hinnatud,“ ütles Coop Eesti Keskühistu turundusdirektor Ranno Pajuri, kes käis pidulikul konverentsil Coopi nimel auhinda vastu võtmas.
Tänavu osales konkursil 646 kaubamärki, mis jagati finaalis seitsmesse kategooriasse. Eesti armastatuimaks, aga ka kõige kiiremini kasvavaks kohaliku tootja brändiks krooniti Kalev.
Kõige keskkonnasõbralikum bränd on Nurme, kõige inimlikum bränd Coop, kõige armastatum meediabränd ETV, kõige rohkem meelelahutust pakkuv bränd Go3 ning kõige armastatum bränd Swedbank.
Brand Capital on suurim Balti riikides läbiviidav brändi- ja elustiiliuuring, mis käivitati 2004. aastal Lätis ning 2013. aastast on seda läbi viidud ka Leedus ja Eestis. Tänavu kogus uuring andmeid ligikaudu 600 kaubamärgi kohta ja küsitleti üle 3000 Balti riikide elaniku, kes vastasid ligi 300 küsimusele elustiili ja brändidesse suhtumise kohta.
Coop on Eesti suurim ja vanim toidu- ning esmatarbekaupade kett, mis koosneb 18 kohalikust tarbijaühistust. Coopi ühistutele kuulub kokku 321 ehk ligi pooled Eesti toidukauplustest. 2023. aastal oli Coopi kaupluste käive 863 miljonit eurot, millega ollakse turuliider ligi 23,5 protsendiga. Coopis töötab üle 6000 inimese.