Mercedes-Benz müügi- ja teenindusettevõte Veho tellimusel Norstati poolt läbiviidud autoomanike uuringust selgus, et elektriauto soetamise ideed pooldavad kõige enam Jõgevamaa, Tartumaa ja Viljandimaa elanikud, enim kogemusi elektriautodega on aga saarlastel.
“Üldine pilt näitab, et ligi pool Eesti elanikke on elektriautoga kokku puutunud ühel või teisel moel ning kolmandik sooviks seda kogemust saada, maakonniti näeme aga üsna huvitavaid erinevusi ehk inimeste kogemused ja huvi ei ole ühtlased, kuid kindel on see, et elektriauto ei ole ainult Tallinna või Harjumaa teema,” kommenteeris Veho AS juht Keijo Kaasik.
Uuring näitas, et elektriautoga on sõitnud juhi või kaasõitja roolis 70% Saaremaa autojuhte, 56% Tartumaa autojuhte ning pooled Jõgevamaa autojuhid. Kõige vähem elektriautoga sõitmise kogemusi on juhtidel Valgamaal (22%) ja Läänemaal (20%).
Neid, kes pole kunagi elektriautoga sõitnud, aga sooviksid proovida, on kõige rohkem Hiiumaal (50%) ja Valgamaal (44%), kõige vähem huvi elektriauto proovimise vastu tunnevad aga Järvamaa ja Raplamaa autojuhid – vastavalt 46% ja 43% neist ei ole elektriautoga kunagi sõitnud ega soovi ka proovida.
“Oleme uurinud ka inimeste valmidust soetada oma järgmiseks autoks elektriauto ning siinjuures paistsid eriti silma Jõgevamaa, Viljandimaa ja Tartumaa autojuhid, kellest ligi 20% olid valmis või kaaluvad elektriauto ostu. Eesti keskmine vastav näitaja on 12% juures,” lisas Kaasik. Teise pereautona elektriauto ostu kaaluvad samamoodi kõige rohkem Jõgevamaa ja Viljandimaa autojuhid, aga ka saarlased (20%).
Elektriautode müük Eestis kasvab ning eelmisel aastal müüdi meie turul elektriautosid 9% rohkem kui tunamullu. Mercedes-Benzi klientide elektrifitseerimine liigub turu keskmisest kolm korda kiiremini – kui kogu turul moodustasid mullu täiselektriautod kogumüügist 6,3%, siis Veho müügis on elektriautode osakaal 18%.
“Nii Mercedese kui Veho jaoks on autopööre oluline: peame tähtsaks keskkonna jalajälje vähendamist ning teeme omalt poolt kõik, et nii meie kliendid kui ka Veho ettevõttena liiguks selgete sammudega süsinikneutraalsuse poole – ka autonduses on see täiesti võimalik,” lisas Kaasik.