Statistikaameti andmetel tõusis tarbijahinnaindeks veebruaris võrreldes jaanuariga 0,6% ning võrreldes eelmise aasta veebruariga 17,6%. Mulluse veebruariga võrreldes olid kaubad 17,2% ja teenused 18,5% kallimad.
Statistikaameti juhtivanalüütiku Viktoria Trasanovi sõnul mõjutasid tarbijahinnaindeksit 2022. aasta veebruariga võrreldes enim toidu ja mittealkohoolsete jookide hinnatõusud, mis andsid kogutõusust kolmandiku.
Toidukaupadest on enim kallinenud suhkur (104,2%), jahu ja tangained (49,7%), kastmed (48,9%) ning munad (44,8%).
Eluasemega seotud hinnamuutused andsid kogutõusust veerandi. Tahkekütus oli 66,7%, kodudesse jõudnud elekter 63,8%, soojusenergia 36,2% ja gaas 11,8% kallim.
Transpordi panus indeksi tõusu jäi alla kümnendiku. Bensiin oli 4,5% ja diislikütus 14,3% kallim.
Jaanuariga võrreldes mõjutasid tarbijahinnaindeksit ühelt poolt enim toidu ja mittealkohoolsete jookide kallinemine, millest kaks viiendikku andis värske köögivilja hinnatõus (16,5%), ning teiselt poolt gaasi (20,1%), tahkekütuste (6,6%) ning üüri (1,8%) odavnemine.
Tarbijahinnaindeksi muutus kaubagrupiti, veebruar 2023
Kaubagrupp | Veebruar 2022 – veebruar 2023 % | Jaanuar 2023 –veebruar 2023 % |
KOKKU | 17,6 | 0,6 |
Toit ja mittealkohoolsed joogid | 25,2 | 1,9 |
Alkohoolsed joogid ja tubakas | 7,8 | 0,8 |
Riietus ja jalatsid | 12,3 | 1,3 |
Eluase | 32,4 | -2,3 |
Majapidamine | 16,5 | 0,4 |
Tervishoid | 8,8 | 1,0 |
Transport | 8,9 | 0,5 |
Side | 5,4 | 0,0 |
Vaba aeg | 14,4 | 1,8 |
Haridus ja lasteasutused | 9,0 | 0,6 |
Söömine väljaspool kodu, majutus | 16,7 | 1,9 |
Mitmesugused kaubad ja teenused | 16,0 | 1,0 |