Eesti päritolu kompaktne L7E kategooria elektriauto EEV (Energy Efficient Vehicle) jõuab saabuval suvel tavaliikluse katsefaasi, esimesed seeriaautod valmivad kava kohaselt 2025. esimesel poolaastal.
Rahvusvaheline inseneride ja disainerite meeskond on töötanud juba ligi kaks aastat, et anda sõidukile silmatorkavalt kena välimus ning varustada see eristuvate tehniliste lahendustega.
“Suurte autotootjatega võrreldes peame maksimaalselt ära kasutama kõike innovaatilist, olema kiiremad ja paindlikumad. Aga, olgem ausad, nii konkurentsitihedas sektoris edu saavutamiseks peab häid argumente olema rohkem kui üks,” ütles üks projekti eestvedajatest Virgo Veiman, kelle sõnul kasutab EEV enam kui kahe kolmandiku ulatuses seeriatootmises olevaid autodetaile, millele lisatakse originaalsete lahenduste kaudu omapoolne lisandväärtus.
“Kogu projekt on siiani kenasti edasi liikunud ja praegu töötame selle nimel, et juba sel aastal saaksime esimesed EEV märki kandvad autod panna proovile igapäevases liikluses,” kinnitaa EEV meeskonna juhtivinsener, varem ka Porsche LeMansi elektrimootori prototüübi tehnilist arendust juhtinud Marcus Kraus.
“EEV tugevused on disain, kvaliteetne sisu, keskkonnasõbralikud ja taaskasutavad materjalid. Usume, et ennekõike kõnetab uus elektriauto aktiivset keskkonnast hoolivat linnainimest, kusjuures tehnilised parameetrid lubavad EEV rooli istuda juba alates 16. eluaastast,” kirjeldas Kraus. Tema sõnul on seni suurim väljakutse–- viia auto kaal alla 450 kilo piiri – praeguseks edukalt seljatatud.
“Tunneme igal sammul projektile siirast pöidlahoidmist ja arvestatavat koostööhuvi on näidanud üles juba mitmed Euroopa äriettevõtted. Näeme, et EEV sobib suurepäraselt näiteks “sõiduampsudeks” – olgu siis kullerite töövahendi kui lühirendiautona,” rääkis Virgo Veiman.
Tema sõnul on praeguseks ka poolsada eraisikust ostuhuvilist ennast juba nii-öelda ootelehele kirja pannud. “Usume, et esimesed soovijad saavad päris oma EEV rooli istuda juba 2025. aasta alguses. Täna näeme turul reaalset nõudlust, mistõttu ei taha me ka päevagi kaotada ja kõik arenduse lõppfaasi olulisemad tegevused on paralleelselt töös,” võttis Veiman kokku projekti hetkeseisu.
Ta kinnitas, et ka raha taha asi ei jää: “Hoiame kogu protsessi tempo kõrge ja vajadusel oleme valmis tootmise käivitamisega seotud investeeringute jaoks ka raha kaasama.”
EEV enam kui kaks aastat kestnud arendust on siiani vedanud ja finantseerinud eduka Eesti premium-klassi autode täisteenusrenti pakkuva ettevõtte JMV Motors omanikud Jaak Laiksoo ja Virgo Veiman. Kahekohalise sõiduki arendamise juures on pandud väga suurt rõhku disainile, tehnilisele võimekusele ja materjalide taaskasutamisele.
EEV tehnilised andmed:
- Pikkus: 3313 mm
- Laius: 1746 mm
- Kõrgus (mm): 1270 mm
- Kaal: <450 kg
- Sõiduulatus: >300 km
- Võimsus: 15 kw
- Maksimaalne kiirus: 90 km/h
- Istekohti: 2