Ladu võib määratleda kui kaupade ladustamise kohta, kuid täna pole laondus ainult toodete ladustamiseks. Laondust võib määratleda ka kui vastutuse võtmist kauba ladustamise eest. Mõned logistika- või laotööstusettevõtted pakuvad integreeritud teenuseid kogu tarneahela süsteemi optimeerimiseks. See aitab luua ettevõttele eeliseid. Tootjad otsustavad rentida lao ja delegeerida osa tööst laospetsialistidele, et tooraine- ja kaubavarusid tõhusalt hallata.
Sellest, millised on laoteenuste peamised eelised, mis lisavad kaasaegsele ettevõttele väärtust, loe altpoolt.
1. Võimalus laieneda
Kui Teie ettevõtte olemus ei nõua kõigi toorainete ja valmistoodete ladustamist tehases, kus tooteid toodetakse, tasub tellida lao- ja turustusteenuseid. Siis on võimalik kasutada kogu saadaolevat ruumi tootmise laiendamiseks ja pole vaja pidevalt mõelda, kust leida lisaruumi valmistoodete ladustamiseks, kuni need klientideni viiakse. Laoteenused on eriti olulised väikeste tootmisettevõtete jaoks, kellel on väikesed hoiuruumid. Laotööde üleandmisel teisele ettevõttele saate keskenduda oma põhitegevusele – toodete tootmisele.
2. Hinna stabiilsus
Lao- ja jaotusettevõtted aitavad säilitada toodete hindade stabiilsust. Nõudlus kaupade ja teenuste järele varieerub iga kuu sõltuvalt kliendi sissetulekust, tööhõive tasemest, ilmastikutingimustest, poliitikast ja muudest teguritest. Laoteenuste kasutamine tagab kaupade korrapärase tarnimise turule, kuid toodete ülejäägi jälgimine olukorras, kus pakkumine ületab nõudluse, võimaldab vähendada tarnitavate kaupade kogust. Ja vastupidi, kui nõudlus hakkab pakkumist ületama, tuuakse ladustatud kaubad kiiremini turule. Selline pakkumise ja nõudluse reguleerimine aitab hoida hindu stabiilsena ning muudab ettevõtetel tootmise ning kasumi ja kahjumi prognoosimise lihtsamaks.
3. Madalam risk
Ladustamine ei kaitse mitte ainult hinnakõikumiste eest, vaid tagab ka kiiresti riknevate toodete nõuetekohase hoiustamise. Paljudel laotööstusettevõtetel on selliste toodete hoiustamiseks külmikud. Sõltuvalt Teie vajadustest saate rentida lao, kus on külmikud, sügavkülmikud või optimaalne temperatuuri reguleerimine. Samuti on tavaliselt laos hoitavad tooted kindlustatud. See tähendab, et võite saada hüvitist, kui Teie hoiustatud kaup on varastatud, kadunud, kahjustatud või tulekahju korral hävinud ja muul viisil kahjustatud.
4. Parem klienditeenindus
Kui tegelete internetikaubandusega, peate teadma, et enamik veebikliente soovib teada eeldatavat või täpset tarneaega. Kui klient esitab oma tellimuse, hoolitseb ta kauba kättesaamise eest nii kiiresti kui võimalik. Iga kohaletoimetamisel tekkiv viivitus võib negatiivselt mõjutada Teie ettevõtte mainet. See on oluline mitte ainult toodete müümisel otse kliendile, vaid ka kauplustesse kaupade tarnimisel. Ladustamine võimaldab tootjal pidevalt varusid hoida. See tähendab, et tooteid saab vajadusel tarnida väga kiiresti. Lisaks ei pea tootja otse oma tehasest tellimust täitma, selle eest hoolitseb laoteenust pakkuv ettevõte. Tuleb meeles pidada, et üks oluline aspekt, millele tänapäeval kõik kliendid suuri ootusi panevad on tarnete kiirus. Laoteenuste abil saate mõne kuu jagu varusid ette hoida ja seega vähendada kohaletoimetamisel tekkivate viivituste ohtu.
5. Ressursside säästmine
Laoteenused aitavad säästa rahalisi, inim- ja ajaressursse. See on eriti oluline noore või väikese ettevõtte jaoks. Kui alles alustate oma tootmisettevõtet, mõelge, kui palju peate investeerima, et soetada ladustamiseks erinevaid vajalikke seadmeid. Lisaks peate inimesi koolitama, kuidas töötada laoettevõtetes kasutatavate üsna keerukate ja ohtlike masinatega. Arvestades kõiki ressursside kulusid, plusse ja miinuseid, on sageli parem leida ettevõte, mis pakub professionaalseid laoteenuseid, tagades kaupade ohutuse, hoolitsedes nende saldode eest ja tarnides need klientidele.
6. Hooajakaupade ettevalmistamine ja ladustamine
Kui Teie ettevõte toodab kindlal hooajal müüdavaid tooteid, on nende ladustamine vältimatu. Hooajakaupade ladustamine tehases endas võib aga olla liiga kallis. Basseinide või suuskadega kauplemisel toodate neid mitte ainult kasutusperioodil, vaid kogu aasta vältel, seega on laoteenused kasulikud teatud aja jooksul suurte müükide ettevalmistamisel. Samuti võib see aidata hooaja lõpus kaotusi vältida, sest ei pea ülejäänud tooteid omahinnaga maha müüma lihtsalt sellepärast, et neid pole kusagil hoida. Kui Teie tooted on pika säilivusajaga, võite kõik ülejäägid ladudesse tagasi saata ja need järgmiseks hooajaks jätta.
7. Tooraine ja varude parem haldamine
Mõned tootjad ei jälgi üldse tooraine ja varude taset. Mõnel isegi pole varusid. Kõik see võib põhjustada tellimuste täitmise viivitusi ja negatiivseid kliendikogemusi. Tõhusa varude juhtimissüsteemiga ladu aitab õigeaegselt tuvastada, millised toorained või tooted puuduvad. Tellimusandmete korrapärane kogumine ja saldode jälgimine aitab tuvastada teatud klientide harjumusi, kaupade hooajalisust ja müüa kindlaid tooteid kiiremini või aeglasemalt. Tooraine ja varude professionaalne haldamine aitab vältida olukorda, kus kaupu on liiga palju või liiga vähe. Laoteenustesse investeerides hoiustate, transpordite ja levitate oma tooteid tõhusamalt.
8. Lisateenuste osutamine
Täna tegelevad laod ja jaotuskeskused palju enamaga kui lihtsalt toodete ladustamisega. Professionaalne laoteenuseid pakkuv ettevõte pakub sageli lisateenuseid: kokku kogumine, pakendamine, siltide ja templite liimimine, transport ja varude haldamine. Seega, kui otsustate ladustamise tellida, saate ka muud vajalikud teenused ühest kohast. See säästab nii Teie aega kui ka raha.
Ettevõtete omanikel on erinevaid võimalusi oma toodete ladustamiseks. Need võivad olla era-, avalikud või tollilaod. Ükskõik milline on tehtud valik, võib ladustamise delegeerimine sellistele teenusepakkujatele aidata tarneahelat lihtsustada ja säästa erinevaid ressursse. Lõppkokkuvõttes tuleb see ettevõttele kindlasti kasuks.